Asien 2013

Hej!
Om trettio dagar bär det av mot varmare breddgrader. Närmare sagt Asien. Och ännu närmare sagt: Thailand. 
Då vi kommer vara iväg på vårt "livs" äventyr (lol) i 2,5 månad. Om jag längtar? 
Svar JAA! längtar ihjäl mig.
Vi kommer att starta vår resa i Karon, där vi har bokat och betalat hotell för tjugo dagar. Det hotellet som jag bodde när jag var i Thailand senast. Där vi endast kommer ta det väldigt lugnt, för att kunna slappna av efter den extremt jobbiga arbetssommar. Jag förmodar dock att vi kommer åka på ett antal dagsutflykter osv. är så mycket jag vill visa henne. 
Vi har skaffat oss visum i Thailand, vilket innbär att vi får stanna där i sextio dagar utan att behöva lämna landet. 
Resterande av min familj kommer att landa i Thailand den sjuttonde december, då jag kommer att fira jul och troligtvis nyår med dem. Medan Mathildas kille kommer dit den femtonde december kommer hon troligtvis spendera en hel del tid med honom.
Vad vi kommer att sysselsätta oss med under hela den långa perioden vi kommer att spendera i Thailand vet vi inte, utan vi kommer att ta dag för dag och se var vi hamnar.
Den femte januari lyfter vårat flyg till Malaysia där vi kommer att fortsätta vår resa, och också avsluta vår resa innan vi far hem till kalla Sverige igen. 
Inte för att mitt äventyr slutar där utan då packar hela min familj ner våra grejer i flyttkartonger och beger oss till en nya lägenhet i Stockholm. 
Här kommer jag att posta några inlägg då och då för att berätta att vi dels lever och befinner oss och dels vad vi hittar på för galenskaper.
Pussåkram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0